İkincikat-Cambazın Cenazesi

Talimhane Tiyatrosu-Göl Kıyısı

ikincikat-Üst Kattaki Terörist

Craft Tiyatro-Garaj

TiyatroHÂL-Örümcek Kadının Öpücüğü

Pürtelaş-Savaş

Tehlikeli Oyunlar

tiyatrogerçek-Sanat

6 Üstü Oyun No:2 - Evaristo

İntihar mı Cinayet mi?

6 Üstü Oyun No:1 - Kimsenin Ölmediği Bir Günün Ertesiydi

Oda ve Adam

Tiyatroperest-Anlaşılmaz Konuşmalar

Tiyatro Baykuş - GECE O KADAR KİRLİYDİ Kİ İKİSİ DE KAYBOLDU (Ekim 2012)

Seyirhali Kumpanya - Kuyruk

Noland Proje Topluluğu - sOYUN

Tiyatro Boğaziçi - Otobüs

Arka Bahçe Oyuncuları - Dış Ses

Tiyatro 3 - Kocasını Pişiren Kadın

Merve Engin - Kaplumbağalar Şişmanlamaz, Çünkü Kabukları Vardır

Tiyatroadam - Bölge Hastanesi

Tiyatrotem-Hakiki Gala (Ocak 2012)

Tiyatro Baykuş-GECE O KADAR KİRLİYDİ Kİ İKİSİ DE KAYBOLDU

Tiyatro Boğaziçi-Eleni'den Mektuplar

Aysa Prodüksiyon Tiyatrosu -Basit Bir Ev Kazası (2011-2012)

Oynayan İnsan Tiyatrosu - Ağaç İrfan

Entropi Tiyatro - Açık Pencere

Kıyıya Oturmanın Böylesi (Ocak 2013)

Tiyatro Formül-Öldün, duydun mu?

Tiyatro Baykuş-Vahşi Batı

Ekip - Oyun Sonu (Mart 2011)

Tiyatro Seyirlik - Dumanaltı Aşklar

Tiyatro Boğaziçi - Molière Efendi (Şubat 2011)

Tiyatroadam - Generaller, Savaş ve Barbekü

Tiyatro Biteatral - Euripides Medea

Prospero Dans Topluluğu / Talin Büyükkürkciyan

Nâzım Oyuncuları - Yaşamak Güzel Şey Be Kardeşim

Tiyatrotem - Beraber ve Solo Şarkılar

Tiyatro Boğaziçi - Selam Sana Shakespeare

Tiyatro Bir - Bir, Sözsüz Oyun

Tiyatrotem - Hakiki Gala

Aysa Prodüksiyon Tiyatrosu - Basit Bir Ev Kazası (Nisan 2011)

Tiyatrotem (Alem Buysa Kral Übü)1

Ekip-Oyun Sonu

Kronik Kolektif-Vahşet Tanrısı

Tiyatroperest-Soğuyunca Acımaya Başlar

Semaver Kumpanya-Kuşlar

Tiyatro Boyalı Kuş - Ophelia'yı Kim Öldürdü?

İkincikat-Kabileler

Seyyar Sahne-Yılın En İyi Oyuncusu

öteki tiyatro - Korkuyu Beklerken

Semaver Kumpanya - Cimri

Siyah Beyaz ve Renkli-TESİR

tiyatroadam - Markalı Hava

Bo Sahne-Son Zenne

Aysa Prodüksiyon Tiyatrosu - Basit Bir Ev Kazası

Pürtelaş-Parçacıklar

MAM'ART-Özel Kadınlar Listesi

Seyyar Sahne-Yeraltından Notlar

Tiyatro Boğaziçi - Molière Efendi

Tiyatro Formül - Yalancının Resmi

Siyah Beyaz ve Renkli Tiyatro-Yuva

B Planı-İstila!

Tiyatrotem-Hakiki Gala (2009-2010)

İstanbul Değişim Atölyesi Oyuncuları

Ezop Sahne-Aşiyan

İstanbul Halk Tiyatrosu - Gagarin Sokağı

Semaver Kumpanya-Mağrur Fil Ölüleri

Hayal Perdesi-Üç Kız Kardeş

Noland - Onlar

3MOTA Oyuncuları-TOK

Tiyatro Boğaziçi - Biz, Siz, Onlar...

B Planı-Kabileler

Hayal Perdesi-İmparatorluk Kuranlar Yahut Şümürz

Aysa Prodüksiyon Tiyatrosu - Basit Bir Ev Kazası

Can Şenliği Oyuncuları - Laz Marks

Mam'Art-Nereye Gitti Bütün Çiçekler?

Tiyatro Boyalı Kuş - Tahterevallide Aşk

Yolcu Tiyatro-Joko'nun Doğum Günü

Bo Sahne-Adolf

Aysa Prodüksiyon Tiyatrosu - Basit Bir Ev Kazası 2

İkincikat-Kar Küresinde Bir Tavşan

İkincikat-POZ

Talimhane Tiyatrosu-Önce Bir Boşluk Oldu Kalp Gidince Ama Şimdi İyi

Tiyatrotem-Alem Buysa Kral Übü

İkincikat-Fü

Tiyatro Stüdyosu-Her Yıl Kuşlar Geri Gelir

Vakit Tamam Beyler!

Seyyar Sahne-Çocukluğun Soğuk Geceleri

Talimhane Tiyatrosu-Taksim Meydanı

Aysa Prodüksiyon Tiyatrosu- Şenlikli Limonata

1. İstanbul Tiyatro Okulları Buluşması

Bo Sahne-Bakarsın Bulutlar Gider

Tiyatro Dafne- Bilitis'in Şarkıları

Talimhane Tiyatrosu-Seni Seviyorum Mükemmelsin

Tiyatrotem - nasıl anlatsak sunu...

Tiyatro Yüzleşme - Kara Kaplı

Tiyatrotem - Der Schatten Von Don Quijote: ...

Theater An Der Parkaue - Ferdausis Reisen

Dschungel Wien & Theater Foxfire - Chatroom

Tiyatrotem-Tartüf Bey

Tiyatro Bayalı Kuş - Çernobil'den Sesler

tiyatroadam - Albay Kuş

Konçinalar Kumpanyası - Biz Sıfırdan Başladık

İstanbul Halk Tiyatrosu - Can Tarlası

Dokuzaltı Dans Projesi- YORGUN III

Tiyatrotem- III. Riçırd Faciası

ÇGSG Sahne Sanatları Buluşması

Oyunbaz-Martı

İstanbul Halk Tiyatrosu

Aksanat Yeni Kuşak Tiyatro-Yuva

Tiyatro Boğaziçi-Pilavdan Dönenin Kaşığı Kırılsın

Kıyıya Oturmanın Böylesi (Şubat 2012)

Altıdan Sonra Tiyatro-Kapıların Dışında

Tiyatroadam-Generaller, Savaş ve Barbekü

Kocaeli Şehir Tiyatrosu - Ayrılık

Tiyatrotem-Beraber ve Solo Şarkılar (Kasım 2011)

Tiyatro Boğaziçi-Gülüşün Güller Açsın

Tiyatrooyunevi-Yalnızlıklar

Tiyatrotem-III. Riçırd Faciası1

bitiyatro-ETNA

Tiyatro Boğaziçi

Kocaeli Şehir Tiyatrosu

Frida

Kara Sohbet

Berlin Tebeşir Dairesi

Yaban Çocuk

Tol

Çıkışyokland Cumhuriyeti

Kara Sohbet1

Tiyatro Tem (Alem Buysa Kral übü)

Azizname

Kırmızı Yorgunları

Onikinci Gece

Murtaza

Tiyatrokare

Ayşe Tütüncü Piyano ve Perküsyon Grup

İncesaz

Katil Uşak

Onikinci Gece1

Böyle Devam Edemeyiz

Tiyatro Oyunevi -TOL

ÇGSG Sahne Sanatları Buluşması




 

 

ÇGSG SAHNE SANATLARI BULUŞMASI 01:  Oyun Atölyesi KADIKÖY
     
  ÇAĞDAŞ GÖSTERİ SANATLARI GİRİŞİMİ                ANLATI GELENEĞİ 
GÖSTERİMLERİ ve ÇAĞDAŞ UYGULAMALAR
22.May  SL                   TUĞÇE TUNA PROJE TOPLULUĞU  
Düşünme Fobisi  20.30
23.May  ÇAR   TIYATRO TEM
3. Riçırd Faciası  20.30  
24.May  PER     22/11 PROJE TOPLULUĞU Sıfırla Böl/             9ALTI PROJE TOPLULUĞU Camadımlar  20.30  
25.May  CM   BILSAK TIYATRO ATÖLYESI
Evcimen/Kabil  20.30
26.May  CT TALDANS  
Sek Sek 20.30
27.May  PZ EMRE KOYUNCUOĞLU  
Arıza  20.30 
28.May  PZT ÇIPLAKAYAKLAR KUMPANYASI  
Mehmet Barış'ı Seviyor  20.30 
29.May  SL                 UYGULAMALI SEMİNER: Anlatı ve Anlatı Oyunculuğu Prof. Dr. Metin Balay 19.00
   
30.May  ÇAR   TIYATRO OYUNEVI
Tol  - 20.30
31.May  PER   MUSTAFA SEKMEN
Neden  20.30
01.Haz  CM   TIYATRO OYUNEVI
Yalnızlıklar  20.30
02.Haz  CT SEMINER: "Çağdaş Gösterim Sanatlarında Anlatı ve Taklit Geleneği"  Dr. Türel Ezici  14.00
FORUM: Anlatı Geleneği ve Çağdaş Uygulamaları  17.00
03.Haz  PZ HAREKET ATÖLYESI  
İnsanlık Hali  20.30

 

ÇGSG

SAHNE SANATLARI BULUŞMASI 01:

Oyun Atölyesi  KADIKÖY

  

Sahne Sanatları Buluşması 01: Oyun Atölyesi  Kadıköy, Çağdaş Gösteri Sanatları Girişiminin (ÇGSG) Türkiyede çağdaş gösteri sanatları alanının gelişmesini ve yaygınlaşmasını sağlamak yolundaki kuruluş amacına hizmet etmek üzere gerçekleştirdiği ilk organizasyon. Kurumsal destek ve ödeneklerden faydalanmak bağlamında ciddi sıkıntılarla karşı karşıya olan bağımsız sanatçıların ürettikleri işlerden oluşan bir seçkiyle, bunca desteksizliğe rağmen verimini ispatlayan bu alanın görünürlüğünü artırmayı hedefliyor.

Ayrıca, Anlatı Geleneği ve Çağdaş Uygulamalar başlığı altında, anlatı/meddah türündeki oyunları bir araya getirerek; aynı zamanda bir seminer ve forum organize ederek, teori ve uygulama düzeyinde, geleneksel tiyatrodaki anlatının, çağdaş tiyatro içindeki estetik karşılığına dair soru sormayı ve vurguda bulunmayı amaçlıyor.

Çağdaş Gösteri Sanatları Girişimi, Türkiyede çağdaş gösteri sanatları alanında üretimde bulunan bağımsız sanatçıları, kuramcıları, eğitimcileri, kültür yöneticilerini ve akademisyenleri bir araya getirerek, bir değişim ve dönüşüm hareketi başlatmayı hedefleyen bir girişim. Hareketi başlatacak uygulama ve projeleri tespit etmek, tarif etmek, planlamak ve uygulamak amacıyla Haziran 2005de kuruldu. Bu tarihten itibaren düzenli toplantılar yapan ÇGSG,  uzun vadede, kendisi ve izleyicisi için aktif, sürekliliği olan bir üretim alanı yaratmayı, yeni ifade biçimlerini araştıran işler üretmeyi, izleyicisiyle temas etmeyi ve ilişki kurulabilmeyi, yaşadığı dönemin dinamiklerini sorgulamayı, görünür olmayı ve bu görünürlüğü kültürel bir oluşuma dönüştürmeyi, kültür politikaları alanında etkili olmayı amaçlıyor.

 

Farklılıklara açık bir platform olarak, demokratik bir çerçevede, birlikte hareket etmeyi, güç birliği içinde olmayı, gündemle ilişkili olmayı, yenilikçi ve değişime açık olmayı temel değerler olarak benimseyen ÇGSG, çağdaş gösteri sanatlarını,yeni ifade biçimlerini araştıran, varolan kalıpları esneten, özgün, disiplinler-arası işle olarak tanımlıyor.

ÇGSG İçinde Yer Alan Kişi ve Oluşumlar:

 

Aylin Kalem; Damla Hacaloğlu; Deniz Polat; Elif Kamışlı; Emre Koyuncuoğlu; Eylem Ertürk; Gökçe Dervişoğlu; İmre Tezel; Pelin Başaran; Şule Ateş; Tuğçe Tuna; A-m-b-e_r Beden-İşlemsel Sanatlar (Ekmel Ertan); 5. Sokak Tiyatrosu & Garajistanbul (Mustafa Avkıran  Övül Avkıran); BİLSAK Tiyatro Atölyesi & Maya Sahnesi (Nihal Geyran Koldaş); 9Altı Dans ve Hareket Projesi (İlyas Odman Evren Erbatur); Çatı Stüdyo (Ömer Uysal, Sevi Algan); ÇAK  Çıplakayaklar Kumpanyası (Mihran Tomasyan); Dans Buluşma İstanbul (Aytül Hasaltun  Kemal Bozkurt); Hareket Atölyesi (Zeynep Günsür); Kumpanya (Naz Erayda  Kerem Kurdoglu); Laboratuar  Performans Sanatları Araştırma ve Proje Laboratuarı (Şafak Uysal); TAL Dans (Mustafa Kaplan  FilizSızanlı); Ve Diğer Şeyler Topluluğu & Galata Perform (Yeşim Özsoy  Genco Gülan); 22/11 Proje Topluluğu (Handan Ergiydiren Özer).

 

ÇAĞDAŞ GÖSTERİ SANATLARI GİRİŞİMİ GÖSTERİMLERİ

 

 

TUĞÇE TUNA PROJE TOPLULUĞU

Phronemophobia  Düşünme Korkusu

 

22 Mayıs 2007 saat 20.30

 

Konsept ve koreografi: Tuğçe U. Tuna

Müzik: Erdem Helvacıoğlu

Video: Vahit Tuna

Işık Tasarımı: Ayşe Ayter

Dansçılar: Çiğdem Agas, Erdinç Anaz, Aslı Bostancı, Yoseob Kim, Melis Tuzcuoğlu, Tuğçe U. Tuna

 

  1. Phronemophobia";  bilinçaltının kişiyi koruma mekanizması sonucu ortaya çıkardığı "düşünme fobisi" anlamına geliyor. Disiplinlerarası projenin genel konsepti "Phronemophobia" üzerine kurulu. Duyguları ve durumları birleştirmek kişinin öğrenmesindeki temel yollardan birisi diyen Tuna;  "herkezin kendini ne zaman ve nasıl kötü hissedeceğine dair eşsiz formülleri var, sanırım "düşünerek" ve "rasyonalize" ederek korkularımızı azaltabiliriz" diye ekliyor. Proje kendi içinde eşzamanlı gelişen iki ayrı bölümden oluşuyor. İlk solo, düşünme fobisinin bedenle olan ilişkisi üzerine odaklanıyor. Düşünme fobisinin birkaç fiziksel belirtisini geliştirmeye çalıştığını belirten Tuna, harekete başlarken vazgeçme, takıntı, tekrardan doğan deformasyon, nefesi düzensiz kullanmanın solonun çıkış noktası olduğunu, grup koreografisi olan "F" de ise bedeni sınırlı bir mekan olarak ele alıp, bu sınırlandırılmış alanın içinde varolmak, sıkışmak ve başkalaşmak fikrinden yola çıktığını, omurların birbirini sıkıştırması ve hareketin rahatlamadan başka bir yere itilmesinin koreografinin temel hareket lisanını oluşturduğunu belirtiyor..

 

Eser premierini 15. Uluslararası İstanbul Tiyatro Festivali-2006 kapsamında gerçekleştirmişti.

Bilet Fiyatları: Tam bilet: 15YTL, Öğrenci:10YTL

 

* * * * *

 

22/11 PROJE TOPLULUĞU

Sıfırla Böl

 

24 Mayıs 2007 saat 20.30

 

Koreografi & Sahne Tasarımı: Handan Ergiydiren Özer

Dansçılar: Müge Yetişmen  Zerçin Sönmez

Müzik: Zafer Aracagök

Işık & Sahne Tasarımı: Seda Temizer Yöntem

 

Sıfırla Böl adlı yapıt, iki ayrı bedenin varlığında; ortaklaşamamanın, paylaşamamanın, aynı zaman ve mekan içinde ayrık olmanın dinamiklerini araştırıyor. Tekrarlara dayalı devinimler her bir tekrarın aynı olmaya uğraşırken yitirdiklerini yüceltiyor. Geleneksel koreografi anlayışının aynılık dogmasına, tekrarlandıkça yakalanan farklılık düşüncesiyle karşı çıkıyor. Rastlantıların ve daha önemlisi kazaların yaratıma katkılarını arzulayan koreografik süreç, aynı zamanda devinimin dinginliğine, duraklama anlarına, tereddüde ve çekincelere de alan açıyor. Yapıta soluk veren gösterimciler, Müge Yetişmen ve Zerçin Sönmez. Onlar da bedenlerinin her devinimle karşı karşıya gelişlerinin yeni bir anlatı ürettiğinin farkındalar. Yapıtın, kendi şimdisini yazma özgürlüğünü de ona teslim edebiliyorlar. Böylece dansçılar eskisi gibi hareketi aşmak ve ona sahip olmak durumunda değil. Tersine, hareket dolayımıyla kendisine gelen tüm hayaletleri gönüllü bir perili ev gibi içlerine alıyorlar.

 

Bilet Fiyatları: Tam bilet: 15YTL, Öğrenci:10YTL

 

* * * * *

 

9ALTI PROJE TOPLULUĞU

Camadımlar

 

24 Mayıs 2007 

 
Koreografi: İlyas Odman
Dramaturji: Evren Erbatur
Dans: İlyas Odman & Çağlar Yiğitoğulları
Fotoğraf: Aynur Yazıcı & Anasstasia Zlatopolskaia
Prodüksiyon: Melisa Biryol

Her şeye rağmen ve her şeye karşı ileriye yönelmeye ne ikna edebilir iki kişiyi ? Koreograf İlyas Odman'in yaklaşık iki senedir değişik materyallerin günlük fiziksel kullanımlarını ters yüz ederek geliştirdiği solo dans tiyatrosu işlerinin bir uzantısı gibi okunabilecek "camadımlar", bir açıdan öteki çalışmalardan ayrılıyor. Materyalin yanlış kullanımının bambaşka bir uzam açmasını bekliyor, bu şekilde politik bir tavır ortaya koyuyor. Her türlü nesneyi, ilişkiyi, değeri bireysel ve fiziksel olarak deneyimlemeden; içinde yaşadığı sistemin kabul ettirdiği şekilde kabul eden insan yığınlarından oluşan günümüz "kitle/kütle"sinin arasında her türlü "yanlış kullanım"ın kendine özgü bir tehlike ve "kendine özgü olma" tehlikesini barındırdığını iddia ediyor. Bir bardak ile bira içilir, bir bardak ile birine doğru yürünülebilir. Bu ayakkabıların içinde işe gidilebilir. Bu ayakkabılar çıkarılıp içine çiçek dikilebilir. Bu çiçekler, şu anda amaçları yüzde yüz belirlenmiş bombalarla katledilen insanlara yönelen namluların ucuna takılabilir. "camadımlar", her şeye rağmen birbirine yürüyebilen kırılgan adamlar hakkında parlak bir masal...

* * * * *

TALDANS

SekSek

26 Mayıs 2007 saat 20.30

 

Koreografi ve Dans: Mustafa Kaplan, Filiz Sızanlı

Kostüm: Petra

 

TAL Dans gurubunu koreograf ve dansçılarından Mustafa Kaplan ve Filiz Sızanlının koreografisini birlikte yaptıkları bir dans gösterisidir. Oyunun başlangıç fikrini uzun yıllar birlikte düet yapan iki kişinin yaşadıkları süreci sorgulamaları oluşturmuştur. Çalışmanın başında, sonucu etkileyebilecek çalışma yöntemleri üzerine aramalar yapılmış ve çalışma sürecinde yeni sorular ve temalar bulunmuştur. Bedeni yüzey olarak görmek, başkasının bedeninde yürümek yada yürümek için başkasına ihtiyaç duymak, ölçme kavramı, bedeni ölçüm birimi olarak kullanmak, beden ile mesafe ve hacim ölçmek, uzaklık, iki kişi arasındaki mesafe ve iki kişilik mekanlar...bu sözcükler ve sorular çalışmanın içeriğini oluşturmuşlardır. Çalışma CND (Centre National de la Danse)  Paris ve ÇATI Çağdaş Dans Sanatçıları Derneği ile ortak bir üretimdir.

 

Bilet Fiyatları: Tam bilet: 15YTL, Öğrenci:10YTL

 

* * * * *

 

EMRE KOYUNCUOĞLU

Arıza

27 Mayıs 2007 saat 20.30

 

Konsept & Yöneten: Emre Koyuncuoğlu

Müzik: Çiğdem Borucu / Deniz Pınar

Görüntü Tasarımı: Aydın Sarıoğlu

Işık Tasarımı: Cem Yılmazer

Kostüm Tasarımı: Fulya Tekin

Performansçılar: Esra Bezen Bilgin, Betül Çobanoğlu, Su Güneş Mıhladız, Erdem Akakçe, İstemihan Tuna, Sevi Algan, Suna Selen, Bengi Heval Öz Kenar, Nuri Karadeniz, Taner Mengüç, Yıldız Polad, Nilgün Gediklioğlu

Reji - Prodüksiyon Asistanı: Gökçe Durat

Prodüksiyon 2. Asistanı: Can Tuğcuoğlu

Müzik Tasarım Asistanı: Koray Başaran

Afiş & Poster: Mustafa Nuri, Duygu Yegül

Afiş & Katalog Fotoğrafları: Aylin Özmete

 

Gösterideki metinler ortak çalışma ile oluşturulmuştur.

 

Arıza deformasyonun form olduğu bir sahne çalışması... Biçilmiş formlara uymadıkları için; giyinemeyen, söylemleşemeyen, kimlikleşemeyen bedenlerin kurumsallaşamayan ilişki biçimlerinin her türlü klişeleşmiş ilişki normları içinden seyredilmesi Bu nedenle oluşan ve yalnızca kendisi için anlamlı olan bir aşk üzerine bir deneme.

 

Oyunun sahnesi, iki kişilik bir yatak. Yatak yalnızlığın, mahremiyetin, korkunun, acının, aşkın, seksin, sevginin, ölümün, doğumun, ayrılığın, paylaşımın, teslimiyetin, hayal kırıklığının, rüyanın, kabusun, huzurun, yabancılaşmanın bazen beklendiği, bazen yaşandığı yer. Aslında kısaca, hayattaki en önemli şeylerin mekanı. Ya da, nereden çıktığı bilinmeyen o Arızanın varolduğu yer Arıza, muzur bir çocuk ruhu Arıza, koşulsuzca, yalnızca öyle olduğu için sevme durumunun sahnesi.

 

Bilet Fiyatları: Tam bilet: 15YTL, Öğrenci:10YTL

 

* * * * *

 

ÇIPLAKAYAKLAR KUMPANYASI

Mehmet Barış�ı Seviyor

27 Mayıs 2007 saat 20.30

Konsept & Koreografi: Mihran Tomasyan

Sahneleyenler: Candas Baş, Maral Ceranoğlu, Duygu Güngör, Erdinç Anaz, Mari Tomasyan, Mihran Tomasyan

Müzik: 21 Gram soundtrack, Esma Redzepova, Ruhi Su, Eylem kayıtları

Işık Tasarım: Cem Yılmazer

Işık Asistanı: Ulaş Yatkın

Video: Ezgi Kaplan

Aksesuarlar: Tahtakale

 

Mehmet Barışı Seviyor, Mehmet Tarhandan etkilenerek hazırlanmış bir eserdir. Doğrudan Tahranın öyküsünü değil, her tarafımızı sarmış olan militarizm, şiddet, izlenme, fişlenme ve bu coğrafyadaki savaşlarda hayatını kaybetme, ne için, kim için ölmek?, kimi ne için öldürmek sorularını hatırlatmak için tasarlanmıştır. Sahnedeki büyükanne, kaybedilen, ölen, öldürülen annelerini temsil eder ve tek bir şeyin cevabını arar: bu coğrafya ve dünyanın tüm coğrafyalarında daha kaç anne çocuğunun sebepsiz ölümünü seyretmek zorunda kalacaktır. Milliyetçiliğin  ırkçılığın ve şiddetin yükseldiği bugünlerde Mehmetin söylediklerini hatırlatıyoruz:kolay kolay ölmüyor insan...

 

Bilet Fiyatları: Tam bilet: 15YTL, Öğrenci:10YTL

 

* * * * *

 

HAREKET ATÖLYESİ

İnsan(lık) Hali

3 Haziran 2007 saat 20.30

 

Konsept ve Dramaturji: Hareket Atölyesi

Yöneten: Zeynep Günsür

Hareket yönetimi: Deniz Olgay Yamanus

Ses tasarım: Tolga Yüceil

Işık yönetimi: Çağrı Ekiz

Performans: Gülsu Aren, Meral Erdoğan, Nilgün Günsür, Sibel Günsür, Zeynep Günsür, Dizem Kaftan, Deniz Boro Polat, Ece Ulutan, Deniz Olgay Yamanus

Ses Performans: Özden Çetin, Dilara Polat

 

a.      İnsan ırkının, yanlışlar yapabilen, yaşamları hatalarla dolu bir nesil olduğunu fark

ettiği anda bunu betimlemek için kullandıkları söz kalıbı.

  1. gereksiz nedenler yüzünden ortaya çıkabilecek durumları örtmek için de kullanılabilecek betimleyici cümle.
  2. Toplum tarafından ayıplı olarak algılanan davranışlar gerçekleştirildiği zaman ortaya çıkan savunma mekanizması.
  3. (bkz: i hali)
    (bkz: e hali)
    (bkz: de hali)
    (bkz: den hali)

 

Kendi halimize acıyarak, gülerek, isyan ederek, cinnet geçirerek, dalga geçerek ve daha bir çok ruh hali içinden bakarken aklımıza gelenler... Belki de eleştirisini yaptığımız her şeyin kendimizde de olduğunu bilmekten kaynaklanan bir ruh geçmesi hali, ya da sıkıntılı anların ötesinde, bir iç geçirme, iç dökme biçimi ve belki de böylece göze görünür hale gelenlerle birlikte, bir öteye geçme umudu... Bir (lık) hali güzellemesi.

 

Bilet Fiyatları: Tam bilet: 15YTL, Öğrenci:10YTL

 

 

* * * * * * * * * *

 

ANLATI GELENEĞİ ve ÇAĞDAŞ UYGULAMALAR

 

 

TİYATROTEM

II. Riçırd Faciası (William Shakespeare�in Oyunundan Hareketle)

23 Mayıs 2007 saat 20.30

Yöneten: Çetin Sarıkartal

Dramaturgi ve Metin Düzenleme: Çetin Sarıkartal, Şehsuvar Aktaş, Ayşe Selen

Kukla Tasarım-Uygulama: Şehsuvar Aktaş

Oyuncular: Şehsuvar Aktaş, Serpil Göral, Kıvanç Kılınç, Nergis Öztürk, Ayşe Selen

Fotoğraflar ve Görsel Tasarım: Behiç Alp Aytekin

 

Tiyatrotemin yeni oyunu III. Riçırd Faciası, Shakespearein Kral III. Riçırd Tragedyası adlı oyunundan hareketle beş oyuncu ve bir kukla için üretilmiş tek perdelik bir oyun. Shakespearein 1592-1593 yıllarında yazdığı düşünülen ve ilk baskısı 1597 yılında yapılmış olan özgün oyun, Shakespearein tarihsel oyunları içinde en çok sahnelenenlerinden biri. Bunun en önemli nedeni, şüphesiz III. Richardın Shakespearein yarattığı en ilginç oyun kişilerinden biri oluşu. Tiyatrotem yapımı III. Riçırd Faciası, yapısal koşulların ortaya çıkardığı durumların yönetici sınıf üyelerinin kişisel hırslarını nasıl yönlendirdiğini araştırmaya yönelik bir yorum sunuyor.

 

Bilet Fiyatları: Tam bilet: 15YTL, Öğrenci:10YTL

 

* * * * *

 

BİLSAK TİYATRO ATÖLYESİ

Evcimen /Kabil

 25 Mayıs 2007 saat 20.30

 

Yazan: Tony Kushner

Yöneten: Metin Deniz

Çeviren ve Oynayan: Nihal Koldaş

 

Geçtiğimiz yıllarda  Angels in America adlı oyunu ile Amerikanın  en önemli edebiyat ödülü olan Pulitzerı alan, geçen yıl  Steven Spielbergin yönettiği,  Munihfilminin  de senaryo yazarı  olan Tony Kushnerın yazdığı   Evcimen /Kabil (1.Bölüm);  Batılı bir kadının  tarih boyunca sömürülen Doğudan, Batı adına  bir nevi  af dileyişinin öyküsü;  Afganistan tarihi ile kendi kişisel dünyasını  içiçe geçirerek hesaplaşması. Hayatı yalnızca kitaplardan öğrenen bir kadının, Afganlı bir mülteci ile düşsel karşılaşması odağında aşk, sevgisizlik, korkaklık, vicdan, gizem, çürüme, suçluluk duygusu ve atalet gibi kavramlara şiirsel bir yolculuğu...

 

Bilet Fiyatları: Tam bilet: 15YTL, Öğrenci:10YTL

* * * * *

TİYATRO OYUNEVİ

Tol

 

30 Mayıs 2007 saat 20.30

Yazan: Murat Uyurkulak
Uyarlayan ve Yöneten: Mahir Günşiray
Oyuncular: Mahir Günşiray, Güven İnce

 

Tolda 68 kuşağı şair, 12 Eylül kuşağı Yusufu Türkiye'nin yakın siyasi tarihinden hikayelerle sanki bir zaman tüneline sokarak 50lerden 90lara kadar geçen sürece doğru bir yolculuğa çıkarır. Tol, acıklı olduğu kadar komik, eleştirel olduğu kadar yandaş, hüzünlü olduğu kadar ümitli olmayı hissettiğimiz bir dünyanın oyunu. Belki de oyunla ilgili en öz cümleyi yazar Murat Uyurkulak söylüyor: Devrim vaktiyle bir ihtimaldi ve çok güzeldi.

 

Bilet Fiyatları: Tam bilet: 15YTL, Öğrenci:10YTL

 

* * * * *

 

 

MUSTAFA SEKMEN

Neden !

31 Mayıs 2007 saat 20.30

Yöneten: Mustafa Sekmen

Oynayan: Fatih Sevdi

 

Neden , Meddahlık geleneğinden yola çıkılarak, deneysel bir yaklaşımla ortaya çıkarıldı. Geleneksel Türk tiyatrosunun birbirinden farklı türlerinden biridir Meddahlık. Bir çeşit hikaye anlatıcılık olan bu tür, dünyadaki bir çok hikaye anlatıcılığı geleneğinden  tiyatro sanatına yakınlığı bakımından farklıdır. Kısaca tek kişinin, bir olayı canlandırarak anlatması olarak tanımlayabileceğimiz Meddahlık, Türklerin elinde yepyeni nitelikler kazanmıştır. Bunların başında günlük yaşamı yansıtması, sözlü anlatımdan öteye geçip canlandırma yaparken birçok ifade aracını bir arada kullanması ve özellikle gerçekçi gözlemleri yansıttığı oyunculuk sanatına başvurması gelir. Yaygın olarak bir kişinin konuşma yoluyla bir hikayeyi dinleyenlere anlatması olarak bilinen Meddahlık, Türklerde daha çok tiyatralleşmiş ve özellikle oyunculuk becerileri açısından zenginleşmiştir. Başka bir deyişle Türklerin Meddahlık- Hikaye Anlatıcılığına kattığı en önemli boyut oyunculuk olmuştur. Neden  adlı gösteride Meddahlık geleneğinden  temel olarak iki bakımdan yararlanılmıştır. Birincisi tek oyuncunun bir hikayeyi seyirciye aktarması, ikincisi bunu yaparken tüm eylemleri, durumları ve nesneleri kendi bedeninden yararlanarak - neredeyse başka hiçbir şeyden yararlanmadan - gerçekleştirmesidir. Olaylar, kişiler, durumlar ve nesneler oyuncunun bedeninden doğup, onun bedeninde son halini almaktadır. Bu gösteride Meddahlıkın anlatım uslubu üzerine bir deneme yapılırken, çağdaş bir yaklaşımla oyuncunun bedensel anlatımı ön planda tutulmuştur.  Meddahın sözel özelliğinin tersine bu gösteride söz kullanılmamış, hikaye beden anlatımı kullanılarak ifade edilmiştir. Bu noktada Türk Meddahlığının tiyatrosal yanı ön plana alınmış, böylece Türk Meddahlığının söze bağlı olmayan zengin  anlatım olanakları sunduğunu göstermek hedeflenmiştir.

 

Bilet Fiyatları: Tam bilet: 15YTL, Öğrenci:10YTL

 

* * * * *

 

 

TİYATRO OYUNEVİ

Yalnızlıklar

1 Haziran 2007 saat 20.30

Yazan: Hasan Ali Toptaş

Yöneten: Celil Toksöz

Oynayan: Mahir Günşiray

Klarinet: Kamucan Yalçın

Viyola: Güneş Özgeç

Ortak yapımcı: Theater Rast ( Amsterdam )

 

Mahir Günşiray, yalnızlık çeşitlemeleri ile hikaye anlatıcılığının sıcaklığını, usta yazar Hasan Ali Toptaş'ın can alıcı kelimeleri ile sahneye taşıyor. Yalnızlığın kelimeleri, Kamucan Yalçın'ın klarneti ve Güneş Özgeç'in viyolası ile bütünleşiyor.

Yalnızlık, uçurumları giyinmektir biraz da.

Silahlarla büyür yalnızlık.

Yalnızlık alıp karşına kendini, öteki kendinlerle konuşmaktır. Bakışmaktır, öteki kendinlerle; dövüşmektir. Kimi zaman da, öldürmektir içlerinden sana en çok benzeyeni, benzemiyor diye.

 

Bilet Fiyatları: Tam bilet: 15YTL, Öğrenci:10YTL

 

* * * * *

 

 

UYGULAMALI SEMİNER

 

Anlatı ve Anlatı Oyunculuğu

29 Mayıs Salı  19.00

 

Prof. Dr. Metin Balay

Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tiyatro Bölümü Başkanı

 

* * *

 

SEMİNER

 
Çağdaş Gösterim Sanatlarında Anlatı ve Taklit Geleneği

2 Haziran Cumartesi  Saat 14.00

 

Dr. Türel Ezici 

Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Tiyatro Bölümü

 

* * *

 

FORUM

 

Anlatı Geleneği ve Çağdaş Uygulamaları

2 Haziran Cumartesi  Saat 17.00 (Kokteyl: 19.30)

 

Moderatör:   Şule Ateş

Katılımcılar:  Mahir Günşıray,Türel Ezici, Çetin Sarıkartal, Mustafa Sekmen, Nihal Koldaş, Metin Balay.

 

* * *

 

Bilet ve rezervasyon: 0216 345 39 39

[yukarı]